Je SEO analýza klíčových slov opravdu důležitá?

Úspěch metodiky SEO závisí mimo jiné také na vhodně zvolených klíčových slovech. Ta tvoří, dalo by se říci, kritickou část této metodiky. O co se vlastně jedná?

Jak víme, úprava webové stránky se v tomto případě provádí tak, aby po zadání určitého slova či fráze do některého z internetových vyhledávačů vyběhl odkaz na naši stránku v seznamu výsledků na jednom z prvních míst. Otázkou však je, jaká by ona slova či výrazy měly být.

seo1

S tímto problémem nám může pomoci SEO analýza klíčových slov. Jedná se o proces, kdy se vyhodnotí frekvence vyhledávání daných klíčových slov v nejrůznějších vyhledávačích. Výsledkem je, že se dozvíme, které slovo se, co se daného oboru týče, vyhledává nejčastěji, a jak často to je v porovnání s ostatními termíny v daném oboru a také v celkovém objemu hledání.

Na základě těchto údajů lze pak vyhodnotit, která slova bychom měli upřednostnit a která bychom měli naopak vynechat, neboť jejich zahrnutí by bylo zbytečné a jednalo by se jen o ztrátu peněz. A tomu chce každá rozumně řízená firma předejít.

Faktem však je, že se můžeme ptát, zda je skutečně nezbytné provádět takovouto analýzu. Koneckonců si dokážeme představit, jaké termíny budou nejčastěji vyhledávanými. Na to nepotřebujeme žádné odborníky. Je tomu ale skutečně tak?

seo2

Zde se totiž zapomíná na několik faktů. Tím prvním je to, že nebudete moci přesně odhadnout četnost, s jakou jsou dané výrazy vyhledávány. Také váš úsudek se může mýlit, například může být ovlivněn tím, že jste v daném oboru profesionál, zatímco zde jde o laiky.

Dále to také nebere v úvahu to, že lidé mohou psát daný termín nepřesně. A i to může mít na výsledek velký vliv, ovšem to je obvykle něco, o čem profesionál uvažovat nejspíš nebude.

Pokud tedy chcete, aby vám metodika SEO přinášela skutečně co největší užitek, pak je rozhodně dobré nechat si analýzu vypracovat. Jistě, budete za to muset zaplatit, ale věřte, že se vám tyto peníze brzy vrátí.